• Posted by : Tharuka Niroshan Friday, November 27, 2020

    Unai Ninaithu 2002


    ගූගල් පරීශිලක දර්ශකය 92%




    හදවත ,
    නුඹ මතකයන් එකතු කරන්න කියලා දුන්නා.
    එත් ඇයි නුඹ ඒ මතකයන් නැති දා සැනසෙන්න කියා නොදුන්නේ.


    සිනමාවකට පුළුවන් ද , මිනිසෙක් මෙතරම් සංවේදී කරන්න.එය සැබෑ  ලෙසම අපූරුයි  කියලා කියන්න පුළුවන්. අපි හැමොම ජීවිතේ ආදරය කරනවා.එයා වෙනුවෙන් මේ ලොකේ ඕනම දෙයක් දාලා එන්න උනත් ආදරය කරනකොට දියුරුම් දෙනවා.ඒ දුන්න සහතිකයන් සමහරු වචනයක් විතරක් කර ගන්නකොට තවත් අය මුලු ජීවිතෙම කර ගන්නවා. තමන් දවසක් හරී ආදරය කරපු කෙනා සතුටින් ඉන්න ඔනා කියලා හිතනකොට ඒ සතුට වෙනුවෙන් නිහඩ කැප කීරිම් කරනවා. ආදරයනම් පුදුමයි. මේ මොහොතේ මට මතකයට එනවා විශාරද නන්දා මාලනියන් ගායනා කරන ගීයක පද කොටසක් 

    ප්‍රේමයනම් රාගයෙන් තොර සද එලිය සේ අචින්ත්‍යයි 
    පාරිශුද්ධයි 

    සූර්‍යා චෙන්නායි වල ලැගුම්හලක පිළිගැනීමේ නිළදාරියෙක් විදියට තමයි මේ කතාවෙදී සේවය කරන්නේ.එයත් එයාගේ හොදම යාලුවා වන ගෝපිත් එකතු වෙලා තමයි මේ ලැගුම්  හළ පිලිවලට කළමනාකරණය කරගෙන යන්නේ.මේ ලැගුම්හල සූර්‍යාගේ පියාගේ උනත් සල්ලී ප්‍රශ්න නිසා ඔහුට එය බදු දිමට සිදු විම කණගාටුවට කරුණකී.මේ අතර ලැගුම්හල බලා ගන්න අලුතින් කළමනාකරණ නිළදාරියෙක්  පැමිනෙන අතර ඔහු අසල නිවසක් ජිවත් වීමට තීරණය කරනවා. ඔහුට ඉතා සුන්දර රූ සපුවක් තියෙන දූ කුමරියක් ඉන්නා අතර ඇය නමින් රාධාය. රාධා මුළදී දරදඬු කෙනෙක් උනත් සූර්‍යාගේ හොද ගතිගුණ නිසා රාධා සූර්‍යාට ආකර්ෂණය වෙනවා. ඉන් අනතුරුව ලස්සන අතීත කතාවක් එක්ක චිත්‍රපටය ගලාගෙන යයි.

    චිත්‍රපටයේ ආදර ත්‍රීකොනයක් විදියට තමයි ගලාගෙන යන්නේ. ආදරය කරනකොට ගොඩක් කෙල්ලෝ බලන දෙයක් තමයි කොල්ලාගේ තත්වය එත් තත්වය මත ආදරය කරන්න පටන් ගත්තොත් ඒ ආදරයට තියෙන ආයුශ අඩුබව නිර්මාණ කරුවා ඉතා අලංකාර ලෙස අපට ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා. සමහර වෙලාවට අපේ ජීවිතේ විවාහ සදහා තීරණය ගන්නේ දෙමාපියන්ය. ඔවුන් සැම විටම සිතන්නේ දරුවන් හොදින් ඉන්න ඔනා කියලා එත් ඒ ගන්න තීරන 100% නිවරදී නොවන බවට නිර්මාණ කරුවා නිර්මාණය තුළින් අපට පෙනවා දෙනවා.

    චිත්‍රපටයේ කතාව දුක හා සතුට අතර දොළනය වන ලෙස තමයි නිර්මාණය කරලා තියෙන්නේ. හැගීම් බෙදා වෙන් කිරිම නිසා බලන ඕනම කෙනෙක්ට සතුටු වෙන්න වගේම හැගීම් බර වෙන්නත් අවස්තාව උදාකරලා දිලා තියෙනවා.රාධාගේ ආරම්භක දර්ශනය ඉතාමත් විශිෂ්ඨ ලෙස නිර්මාණය කරලා තියෙනවා.ඇය ගොලු කෙනෙක් ලෙස සිතන ගොපි ඇයට විහිළු තහලු කරන නිසා එය හාස්‍යජනක සිදුවිමක් ලෙස අපට නිර්මාණ කරුවා පෙනවා දෙනවා. සූර්‍යාගේ චරිතයේ හැගිම් ඉදිරිපත් කිරිම ඉතාමත් තීව්‍රර ලෙස ඉදිරිපත් කරීම චිත්‍රපටයට නැවුම් බවක් එකතු කිරිමට සමත් වී තියෙනවා.

    ලයිලා ඉතාමත් සංවේදී අයෙක් කියලා ඔයාලට බලාගන්න පුළුවන් වෙනවා.ඇය දෙමාපියන්ගේ කීමට සූර්‍යා ප්‍රතික්ෂේප කරනකොට ඔයාට ලොකු දුකකුත් නැවත් දෙමාපියන් නිසාම ඔහුව ඉල්ලනකොට ඔයාලට කෙන්තියෙකුත් එන විදියට තමයි ඇගේ චරිතයෙන් පෙන්නුම් කරන්නේ. මේ කතාවේ තලෙයි වාසල් ලයිලාගේ තාත්තාගේ චරිතයට පණ පොවයි. සියලු දේ නැති විට උදවුවට එන සූර්‍යාව බැණා විදියට පිලිගන්න අවස්තාව  පුදුම සහගත බව නරඹන ඔබට තෙරුම් යාවී. එය ඔහුගේ අසරණ කම කියලා හිතන්න කෙනෙක්ට පුළුවන්.ජීවිතයේ හැමදෙම නැති වෙනකොට තියෙන එකම අවස්තාවේ දරුවන්ගේ අනාගතේ යහපත් කරන්න ඔහු ගන්න උත්සහය කපටි උවත් බුද්දිමත් කියලා හිතන්න පුළුවන්. සූර්‍යාට වඩා පොහොසත් කෙනෙක් ලගදී ආදරය  වෙනුවට දුවගේ අනාගතේ ගැන ඔහු සිතන අතර එන නරඹන ඔබට තරහව ගෙන දෙන කරුනක් වෙනවාට සැක නැත.

    චිත්‍රපටයේ ගීත දෙකක් නිසා අපට නිතර අසන ගීත මතක් වීම චිත්‍රපටය  අපට තවත් හොදින් සමීප කරනවා. ඉන් එක් ගීතයක් වන්නේ " යාර් ඉන්දා දේවතායී " මේ ගීතය අහනකොට ඔයාලට ලස්සන සිංහල සිංදුවක් මතක් වෙනවා.

    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ
    ඔය දෑස දුටුදා... සිත මාගේ බැදුනා..
    පෙර සංසාරයේ සිටම පෙරුමන් පිරු ලෙසේ
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ

    මගෙ පා..ලු මැදුරේ පහනක් විලාසේ
    ඔබ එ්විදෝ......මා.. සනසාවිදෝ...
    මගෙ පා..ලු මැදුරේ පහනක් විලාසේ
    ඔබ එ්විදෝ....... මා... සනසාවිදෝ....
    සුදු සේල දවටා අතැගිලි බැදි...
    ඔබ තුරුලේ... හොවා මා කැදවා යමි...
    මගේ දැස වාගෙ සසර පුරා රකිමි සදා කල්
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ

    මනමාල යහනේ මනමාල කම් පෑ
    දුටු මාගෙ සිහිනේ බොදවි ගියා
    මනමාල යහනේ මනමාල කම් පෑ
    දුටු මාගෙ සිහිනේ බොදවි ගියා
    මට අදහන්න බෑ සිත පිලිගන්නෙ නෑ
    අද මාගේ නොවේ ඔබ අන්සතු කියා..
    මතු බවයේදි මගෙ වෙන්න පතමී රෑ දිවා

    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ
    ඔය දෑස දුටුදා... සිත මාගේ බැදුනා..
    පෙර සංසාරයේ සිටම පෙරුමන් පිරු ලෙසේ
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ
    සදපාන සේ දිලේ මගේ නෙත් වශී කලේ

    චිත්‍රපටයේ සැබෑ  අර්තය කතා කරන්නේ රාධා මගින්ය. ඇය සැබෑ  ලෙසම සූර්‍යාට ගරු කරයි එය නිර්මාණ කරුවා එතා දක්ෂ ලෙස සියුම්  තැන් උපයොගී කරගෙන අපට පෙන්වාදෙයි. සූර්‍යාට අලුත් අවුරුද්ද සමරන්න මුදල් නැති අවස්තාවේ ගෙදර  කැසට් එක විකුනා රාධා මුදල් ගෙනත් දීම සැබෑ  ලෙසම ඇය ඔහුට ඇති ආදරය කියා පායි. ආදරයෙදී සැම විටම එකීනෙකාට ගරු කළයුතු බව සැබෑය. එය නැති  තැන  ආදරය පවතින්නේ නැත. තමා ආදරය කරන කෙනා මොන මට්ටමේ සිටියත් ඔහුට ගරු කිරිම හා ඔහු හෝ ඇයව පහත් නොකිරිම කළ යුතුය එය මනා ලෙස නිර්මාණ කරුවා අපට පෙන්වා දෙයි. 

    ලයිලා හට ඉගෙන ගැනීමට  උදවු කරන විට දී සූර්‍යා හට බැන වැදිමට හෝ දොස් පැවරීමට රාධා යන්නේ නැත. එය සැබෑ  ලෙසම ආදරයේ විශ්වාසයි. චිත්‍රපටය  සමස්තයක් ලෙස ලැගුම්හල  වටා ගමන් කරන අතර දර්ශන  තළ එයට පමනක් සීම නොවිමට නිශ්පාදකයා වග බලාගෙන ඇත.ගීත වලදී දේවාල හා ආගමික තැන් පෙන්වීම තුලින් ඔහු නිතරම් ආදරය  ඇති පිරිසිදු කම විදහා පායි.එය නරඹන අයටද නැවුම් වු වෙනසක් කියලා කියන්න පුළුවන්. චිත්‍රපටයේ ආදරණීය දර්ශන මුහුද මෙන්ම ස්භාවික පරිසරය සමග එකතුව සිදු කිරිම නිසා එම දර්ශන වලින් නිර්මාණ කරුවා ඉදිරිපත් කරන්න යන දේ මනා කොට හදවතට සංවේදී කරවනවා.

    චිත්‍රපටයේ අලංකාරවත් දෙවන ගීතය වෙන " එන්නයි තල්ට්ටම් " මගින් ලස්සන සිංහල ගීතයක් මතකයට නැගේ.

    ආ.. ආ.. ආ..
    ආආ.. ආආ.. ආආ..
    ම්.. ම්.. ම්..

    අම්මා කියලා බහ තෝරනා

    වයසේ ඉඳලා නැතිවම බැරි උනා
    ගන්නා හුස්මන් පවා.. නැලවිලි ගීයක් උනා..
    මගහැරුණා ද අම්මාව පෙම් කරන දා..
    මා පෙම් කරන දා..
    අම්මා කියලා බහ තෝරනා
    වයසේ ඉඳලා නැතිවම බැරි උනා

    හුමාලෙට පවා මේ ඔබ පෙම් කලානේ

    මහමෙර තරමට දරු දුක දරා
    ඔය ඇස් තුරුල්ලේ ඉන්නට බෑ මුළුල්ලේ
    මා වෙනුවෙන් නැත තවෙකෙක් බලා
    අනුකම්පා කරලා. දෙන්න පුතාට සමා..
    වෙනසක් නොකරමි මා.. මගේ අම්මට සසර පුරා..
    අම්මේ ඔබ වාගේ කවුරුත්ම නෑ හමුවෙලා..
    මට නෑ හමුවෙලා..

    අම්මා කියලා බහ තෝරනා

    වයසේ ඉඳලා නැතිවම බැරි උනා

    මමමයි හිතින් මේ අවනඩු අහන්නේ

    ඔබෙ තැනට කවුරුත්ම නෑ සමවෙලා
    ජාතිත් ඔබයි මේ සසරෙම පතන්නේ
    හැම භවයේ එනු මාගේ අම්මා වෙලා
    අනුකම්පා කරලා. දෙන්න පුතාට සමා..
    වෙනසක් නොකරමි මා.. මගේ අම්මට සසර පුරා..
    අම්මේ ඔබ වාගේ කවුරුත්ම නෑ හමුවෙලා..
    මට නෑ හමුවෙලා..

    අම්මා කියලා බහ තෝරනා

    වයසේ ඉඳලා නැතිවම බැරි උනා
    ගන්නා හුස්මන් පවා.. නැලවිලි ගීයක් උනා..
    මගහැරුණා ද අම්මාව පෙම් කරන දා..
    මා පෙම් කරන දා..
    අම්මා කියලා බහ තෝරනා
    වයසේ ඉඳලා නැතිවම බැරි උනා..

    මේ චිත්‍රපටයට සංගීතය සපයන ලද්දේ සර්පීන් විසින් වන අතර 2002 වසරේ තමිල්නාඩු රජයෙන් දෙන හොදම සංගීත අධ්‍යක්ෂණ සම්මානය දිනා ගැනීමත්  විශේෂ කරුණකී.චිත්‍රපටයේ ගීත ගීත 08 අඩංගු වන අතර ගීත සියල්ලම ඉතාමත් අලංකාර ලෙස නිර්මාණය කර තිබිම සතුටට කරුණකී.

    මිට අමතරව චිත්‍රපටය සදහා එම වසරේ සම්මාන කිහිපයක්ම හිමී වී ඇත. 

    2002 දකුණු ඉංදියානු ෆිලිම් ෆෙයාර් සම්මාන උළලේ හොදම සහය නිලිය සදහා සම්මානය ස්නේහා දිනා ගත්තේය.

    2002 වසරේ තමිල්නාඩු ප්‍රාන්ත සම්මාන උලලේදී 

    හොදම චිත්‍රපටය , හොදම නිළිය (ස්නේහා), හොදම ගීත රචකයා (රවිශංකර්), හොදම පිරිමි පසුබිම් සදහා (යුනිමේනන්) යන අය සම්මාන දිනා ගැනීම මගින් චිත්‍රපටය ඉතා සාර්ථක වී ඇති බව පෙනී යයි.

    චිත්‍රපටය අධ්‍යක්ෂණය කරනු ලබන්නේ වික්‍රමාන් විසින් වන අතර මෙහි ප්‍රදාන චරිත නිරූපණය කරන්නේ සූර්‍යා , ලයිලා, හා ස්නේහාය.මිනිත්තු 136 පුරාවට දාවනය වන මෙම චිත්‍රපටය  බොක්ස් ඔෆ්ස් වාර්තා පවා පිහිටු විමට සමත් වෙලා තියෙනවා.  මේ චිත්‍රපටය වෙනත් භාෂා කිහිපයකින් ද නැවත ප්‍රති නිර්මාණය කළ අතර ඒ අනුව තෙලෙගූ භාෂාවෙන් චෙප්පව් විරුගාලි, කන්නඩ භාෂාවෙන් ක්‍රිෂ්ණා ලෙසද නිර්මාණය කරලා තියෙනවා. එමෙන්ම හින්දි භාෂාවෙන්ද නිර්මාණය කරීම විශේෂත්වයකී.

    මෙම චිත්‍රපටයේ විශේෂ  අලංකාර වචනයක් අන්තර්ගත වන අතර එය සිනමා විචාරකයන්ගේ පවා ප්‍රසංසාවට බාජනය විය. සුර්‍යාගේ ජීවිතයට පැමිනෙන රාධා  කතාව අසා අවසානයේ ලයිලා වෙනුවෙන් ඔන දෙයක් කිරිමට සූදානම් බව තෙරුම් ගන්නා  අතර එයට හෙතුව අසන විට සූර්‍යා ලබා දෙන පිලිතුර වන්නේ " මම වරක් ඇයට ආදරය කලෙමී" ලෙසය.

    ආදරය යන අකුරු හතර ජීවිත  ජිවත් කරවන්නත් වෙනස් කරවන්නත් පුළුවන් කියලා ඔයාලට මේ චිත්‍රපටය බලපුවාම තෙරුම් යයි. 

    චිත්‍රපටයේ ගූගල් පරීශිලක දර්ශකය 92% ලබාගෙන ඇත 


    0 comments

  • Copyright © - Sri lanka Movie lovers - Sri lanka Movie lovers - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan