Posted by : Tharuka Niroshan
Friday, November 27, 2020
Chikati Gadilo Chithakotudu 2019
ගූගල් පරීශිලක දර්ශකය 90%
IMDB 4.8/10
රාගය,
ලැමදේ දැරූ කළ නුඹ මහා ඔසුවකී.
දෙතොලේ තබා ගත් කළ අමුර්ත පැණියකී.
නමුදු රාගය නුඹ සසරට මාහා ගීන්නකී.
ඉතින් රාගය නුඹනම්
දර සැයට බද මළ මිණීයකී.
නිරුවත උවත් දකින කෙනාගේ මනස පිරිසිදුනම් එය කළාවකී.
ඔයාලා දන්නවාද , කළාවකට පුළුවන් මිනිසෙක්ගේ සිතුම් පැතුම් වෙනස් කරන්න ,අපි හිතන පතන දෙවල් වෙනස් විදියට දකින්න කලාවකට පුළුවන්. එකයි කලාව විශ්ව භාෂාවක් කියලා කියන්නේ. ඔයා දන්නවාද අපි කතා කරන කාමය උනත් නිරුවත නොපෙන්වා ඉතා ලස්සනට පෙන්නන කළාවට පුළුවන්. ඉතින් ඒ වගේ ඉතාමත් ලස්සනට නිර්මාණය උන චිත්රපටයක් ගැන තමයි අද අපි කතා කරන්නේ. කතාව පටන් ගන්න කලින් සිංහල ගීතයේ එන ලස්සන ඔය ගැන කියවෙන ගීතයක් එකතු කරන්නම්
විරාග රාගය අතරේ තනි වූ ආලය
විරාම දෙයි එක් හදකට උදා පරාජය
විරාග රාගය අතරේ තනි වූ ආලය
දුරලයි තනිකම ලබමින් මගේ සරාගය
ඔබ අඩවන් නෙතු කරමින් ඈ නතු
ඇගේ පහන් ලොව ඈ මනසින් බිඳහල දා
ඈ මුකුලිත වූවා
කර ගනු ඈ සතු නොරිසි ඔබේ සිතු
ඈතින් ඔබේ මුණිවර මනසින් පෙම්කළ දා
ඈ අසරණ වූවා
විරාග රාගය අතරේ තනි වූ ආලය
විරාම දෙයි එක් හදකට උදා පරාජය
විරාග රාගය අතරේ තනි වූ ආලය
දුරලයි තනිකම ලබමින් මගේ සරාගය
නුරා එගිනි දළු ඈ දවමින් ගෙතු
සලෙල ගීතයට ඈ තනුවක් කර ගත් දා
ඈ ලොව අහිමි වුණා
ඔබේ මිලින ගති ඇයට නොවේ රිසි
පෙමින් තොරව ඇගේ දිවිය කතරක් වූදා
ඈ මවෙතට ආවා
විරාග රාගය අතරේ තනි වූ ආලය
විරාම දෙයි එක් හදකට උදා පරාජය
විරාග රාගය අතරේ තනි වූ ආලය
දුරලයි තනිකම ලබමින් මගේ සරාගය
චන්දු කියන්නේ ගොඩක් විනොදයෙන් ඉන්න කොල්ලෙක්.ඉතින් කොහොම හරී මෙයාට ගෙදරින් කෙල්ලෙක් හොයලා දෙනවා. ඒ කෙල්ලව බැංකොක් එක්ක යන්න කියලා එයාගේ දෙමාපියන් චන්දුට කියනවා. කොහොම හරී මේ ගමනට ඉතින් අපේ චන්දු කැමති වෙනවා. ඔන්න මේ ගමන යන්න තව දෙන්නෙක් එකතු වෙනවා.ඒ තමයි චන්දුගේ හොදම යාලුවා වෙන ශිවයි එයා යාලු වෙලා ඉන්න එයාගේ පෙම්වතියයි. ඔහොම හරී විනොදයෙන් හතර දෙනා යන්න පිටත් වෙනවා. කොහොම හරී මෙයාලා පතායා වලට ඇවිත් එයාලාගේ නිවාඩුව ගත කරන්න නවාතැන්ක් හොයා ගන්නවා. එත් මෙයාලා දන්නේ නැ මේ නවාතැනේ හොල්මනක් ඉන්නවා කියලා.කොහොම හරී මෙතන හොලමනක් ඉන්නවා කියලා එයාලා දැන ගන්නවා.ඒ හොල්මනට ඕන කොල්ලෙක් එක්ක රතියේ යෙදෙන්න. ඉතින් මේ හොල්මනක් එක්ක රතියේ යෙදෙන්න කවුරු කැමති වෙයි ද කියලා තමයි යාලුවනේ මේ කතාවෙන් කතා වෙන්නේ.
චිත්රපටය නිර්මාණයේදී නිර්මාණ කරුවා හැගීම් වලට මුලික තැන දීලා තියෙනවා. සතුට, ආදරය , හාස්යය , කාමය හා බය කියන මේ සියල්ල එකතු කරගෙන තමයි මේ නිර්මාණය කරලා තියෙන්නේ. අපි ඒ එක් එක් කොටසක් ගැන පොඩ්ඩක් වෙන වෙනම කතා කරමු.
සතුට = චිත්රපටය ආරම්භයේ සිටම මුනට හීනාවක් ගෙන විදියට තමයි නිර්මාණ කරුවා මේ නිර්මාණය සිදු කරලා තියෙන්නේ, එක නිසා අවාසානය වෙනකන් හීනාව එක්ක තමයි චිත්රපටය බලන්න වෙන්නේ...
ආදරය = මේකේ කපල් දෙකක් ගැන කතා කරනවා, එක නිසා අපිට ඔවුන් තුලින් ආදරය ගැන ලොකු හැගීමක් දෙන්න නිර්මාණ කරුවාට පුළුවන් වෙලා තියෙනවා.
හාස්ය = මේ කතාවේ එන සිදුවිම් එකිනෙකට එකක් වෙනස් එක නිසා හාස්යජනක විදියට බලන්න පුළුවන්
කාමය = චිත්රපටය කාමය ගැන ගොඩක් කතා කරනවා ඉතින් එකත් එකතු කරලා තමයි කතාව නිර්මාණය කරලා තියෙන්නේ
බය = චිත්රපටයේ හොල්මනක් ඉන්න නිසා බය කියන දේ අනිවාර්යයෙන් ඔයාගේ හිතට එනවා..
මේ කතාව ඔයාලා බලන්න කලින් අනිවාර්යයෙන් පූර්ව ප්රචාරක පටිය හරී , චිත්රපටයේ පොස්ටර් හරී බලලා ඇති.ඉතින් එක නිසා ඔයාලාගේ හිතට ඔය කියන හැගීම් එක්ක තමයි ඔයාලා මේ කතාව බලන්න පටන් ගන්නේ.
චිත්රපටය ආරම්භය ඉතා සාමකාමී විදියට නිර්මාණය කිරිමට නිර්මාණ කරුවා උත්සහ ගෙන තියෙනවා. ආරම්භක් දර්ශනය තරමක් සංසුන් , චන්දුට පුජා හමුවීම සමග චිත්රපටය තරමක් උනුසුම් ආකාරය අරන් තියෙනවා. පූජාගේ දේහ ලක්ෂණ එක්ක ගත්තාම ඇය සරාගී කියලා නිර්මාණ කරුවා පෙන්වා දිමට උත්සහ ගෙන තියෙනවා. දිගූ නීල අඩවන් වු ඇස් , පැත්තට දාපු කොන්ඩය, කොනෙන් බලා හීනා වීම , තොල් පෙති විශාල කරමින් හා මුකුළු කරමින් කතා කිරිම නිසා එය නරඹන ඔනාම කෙනෙක්ට පැහැදිලි වෙනවා.ඒ සමග ගීතයක් එකතු කරමින් යම් තරමක් දුරට රාගීක රසය නිර්මාණ කරුවා දීමට උත්සහගෙන තියෙනවා.
චිත්රපටය ඒ සමග තවත් සිදුවිම් මාළාවක් සමග එකතු වෙනවා.ඒ සියල්ල සාමාන්ය සිදුවිම් වන අතර සාමාන්ය කෙල්ලෙක්ගේ හැසිරිම් ඒ සියල්ල සමග එකතු කරලා තියෙනවා. ඒ සමග නිර්මාණ කරුවා ගීතයක් එකතු කරලා තියෙනවා. ඒ ගීතය මගින් නැවත කුඩා හෝ රාගීක් හැගිමක් ලබා දීමට ඔහු සමත් වෙලා තියෙනවා.ගිතය තුළ රූගත කිරිම් කිරිමේදී නිලියගේ පියයුරු, බුරිය , කකුල් , පෙදෙස් නිතර දර්ශන කිරිමට නිර්මාණ කරුවා උත්සහගෙන තියෙනවා.එපමනක් නොව ගීතය මුහුදු වෙරළක් ලග ලස්සන පරිසර තත්වයක රූගත කිරිම නිසා සුන්දරත්වයත් එක්ක එන රාගීක සිතුවිල්ලක් නිර්මාණය කිරිමට ඔහුට හැකි වී තියෙනවා.කෙනෙක් හට මෙය ජීවිතය විදිම කියලා කියන්නත් පුළුවන්.
ඒ වගෙම පිරිමි අයෙක්ට කාමුහික හැගීම ආව විට ඔහුගේ ශරීරය වෙනස් වන ආකාරය ඉතා නිර්මාණශී ලෙස ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා.නමුත් එහිදී නිර්මාණ කරුවා නිරුවත් දර්ශන යොදා නොගනීම නිසා. එය වෙනම රසයක් එක්ක නිර්මාණය කරලා තියෙනවා කීවොත් මම නිවරදී. ඒ වගේම මෙය අවස්තාවක් කරගෙන පිරිමි අය තමා තනියම කාම පහස විදින ආකාරය පෙන්වා දී තියෙනවා.එය ඉතාමත් අපූරු වියාංගාර්තයක් එක්ක පෙන්නන නිසා බොහෝ අයට එය තෙරුම් ගැනීමට අපහසු වෙනවා.මේ වෙනකොට නිර්මාණ කරුවා හාස්ය සමග කාමය එකතු කරලා වෙනම රසයක් නරඹන අයට ලබා දීලා තියෙනවා.
මේ රසය වෙනස් නොකර තබා ගැනීමට නිර්මාණ කරුවා වියංගාර්තයෙන් වචන භාවිතා කරලා තියෙනවා.එම නිසා මුලදී නරබන අයට එක් තෙරුමක් ලබාදෙනවා, නමුත් ටික වෙලාවකින් අප සිතු දේ නෙවෙයි වෙන දෙයක් ගැන කතා කරේ කියලා ඔහුම පවසා සිටිනවා.. " කිසිම දෙයක් තියලා නැ හිල වැහීලා මාසයක් වෙනවා" මෙය ඇසුවිට මුලින්ම මනසට එන්නේ වැරදි වැටහිමක් එත් ඇත්තටම පවසා තියෙන්නේ කනේ කරඹුව දාන කුඩා සිදුර ගැනයි. එය ඉතාමත් අපූරු සංකලනයක් කියලා කියන්න පුළුවන්. චිත්රපටයේ පළවෙනි පැය ගෙවෙනවා. සැබෑ ලෙසම ඔහු අඹු සැමියන් ලෙස ගත කරනකොට හැසිරෙන සියලු ආකාර නිර්මාණත්මකව ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා.වැදගත් කරුන වන්නේ ඒ කිසිදු ආවස්තාවක නිරුවත නිර්මාණ කරුවා නොපෙන්විමයි. ඒ වගේම හැගීම් පාලනය මුලින්ම රාගීක සිතුවිල්ල හිතට දීලා පසුව හාස්ය එක්ක හීනාව එකතු කරනවා එය ඉතාමත් අලංකාරයි.
චිත්රපටය මෙතෙක් වෙලා ගලාගෙන ගිය ආකාරය සම්පුර්ණයෙන්ම වෙනස් කරලා බය එකතු කරලා තියෙනවා.නමුත් මෙය එතරම් වෙලාවත් පවත්වා ගැනීමට ඔහු අපට ඉඩ දෙන්නේ නැ නිර්මාණ කරුවාට මේ වෙලාවේ නැවත රාගීක සිතුවිල්ල නරඹන අයට ලබාදිමට අවශ්ය වෙනවා.ඒ සදහා බංගලාවට වැස්ස වෙලාවේ එන කාන්තාවක් උපයොගී කර ගන්නවා. එහීදී ඔහු පිරිමි අයෙක්ගේ හැගීම් උද්දීපනය කරන කන්තා ලක්ෂණ ගැන ගොඩක් දුරට කතා කරනාවා. පියයුරු, ලැම ,ගෙල , කකුල් නිතර පෙන්විම නිසා එය අපට පැහැදිලි වෙනවා. චිත්රපටය එතන් සිට ඉතාමත් රසවත් ආකාරයෙන් ගලාගෙන යනවා. ඉතාමත් විනොදකාමී විදියට තමයි ගලාගෙන යන්නේ. කතාව අවසානයේ පූජකයෙක් පැමිනෙනවා ඔහු සමලිංගික කෙනෙක් නිසා කතාවට වෙනත් අර්තයක්ද ලබා දී තියෙනවා.
චිත්රපටය පුරාවටම ඉතාමත් දීප්තිමත් වරණ යොදාගෙන තියෙනවා.බොහෝ විට සුදු හා ඒහා සාමාන වරණ යොදාගෙන තියෙනවා.නිතරම නිලියන් දෙදෙනාම කොට ඇදුම් ඇදිම සිදු කිරිම තුලින් චිත්රපටය තවත් අලංකාර කරලා තියෙනවා.අපි සාමාන්ය ජීවිතයේදී කාන්තාවන්ගේ 64 මායම් ගැන කතා කරනවා. එය තෙලෙගූ සමාජයක උවත් වෙනක් නොවෙන බව නිර්මාණ කරුවා පෙන්වා දී තියෙනවා. සූරූපී ස්ත්රීන් දෙදෙනාගෙම මෙන්ම හොල්මන් කාන්තාව තුලින්ද ඒ ලක්ෂණ පෙන්නුම් කරනවා.එයින් කොටසක් මම එකතු කරන්නම්,
පියයුරු නැටවීම,
ඉගටිය පැද්දීම නැටවිම
වරළස ලිහා ගෙනයාම
ඇග පසග පෙන්වමින් ගමන් කීරිම
නාඹිය පෙනෙන සේ ඇදුම් ඇදීම
පයින් බිම ඉරී ඇදීම
බඩ අත ගැම
දිව නැටවීම
ඇස අඩක් වසා බැලීමලීම
මේ ලක්ෂණ සියල්ල චිත්රපටය තුල තිබෙනවා.
චිත්රපටයේ සංකල්පය ඉතාමත් හොදයි කියලා කියන්න පුළුවන්.චිත්රපටයට A ශේණියක් ලැබිලා තියෙනවා. ඒ වගේම ද්විත්ව අරතයන් ගැන චිත්රපටය තුලින් කතා වෙලා තියෙනවා.එම අර්තයන් විහිළු ලෙස යොදා ගැනීම නිසා බොහො තරුණ අය චිත්රපටයට කැමත්තක් දක්වලා තියෙනවා. චිත්රපටය බොහෝ අංශවලින් පොහොසත් නිසා නිශ්පාදනය ඉතාමත් හොදයි කියලා කියන්න පුළුවන්.
සමස්තයක් විදියට ගත්තාම මේ චිත්රපටය වැඩිහිටි (18+) අයට ඉතාමත් විනොදයෙන් බලන්න පුළුවන්.පළවෙනි භාගයේ චිත්රපටයට ඇති කරපු හැගීම් දෙවන භාගයෙදී මැදක් වෙනකන් යටපත් කිරිම නිසා එය තරමක් මන්දගාමී ලෙස තිබ්බා කියලා කියන්න පුළුවන්.
චිත්රපටයය අධ්යක්ෂණය කරන්නේ සන්තෝෂ් පී.ජය කුමාර් විසින් වන අතර රංගනයෙන් දායක වෙන්නේ ආදිත් අරුන් , නීකී තම්බොල් යන අයයි. චිත්රපටය ගීත පහකින් වරණවත් වෙන අතර සංගීත නිර්මාණය සිදු කරණු ලබන්නේ බාලමුරලි බාලු විසින් වෙනවා.2019 අප්රේල් 21 නිකුත් කරපු මේ චිත්රපටය විනාඩි 103 පුරාවට ඔයාලට රස විදින්න පුළුවන්. මෙම චිත්රපටය 2018 නිකුත් උන දමිළ චිත්රපටයක් වෙන ඉරට්ටු අරෙයිල් මුරට්ටු චිත්රපටයේ ප්රති නිර්මාණයක් වෙනවා.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments